Jakie jest znaczenie castingu w przebiegu całej produkcji filmowej? Czym jest casting? Czy casting znaczy to samo co reżyseria obsady? A przecież wiadomo, że bez dobrej obsady nie ma dobrego kina i tak naprawdę od obsady, zaraz po scenariuszu, zaczyna się film...

Praca i wkład artystyczny reżyserek i reżyserów castingu są coraz bardziej zauważane i doceniane przez środowisko filmowe. Silna grupa zawodowa przedstawicieli tego zawodu w Polsce podjęła starania o uhonorowanie ich wkładu w kino nagrodą regulaminową na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni oraz kategorią wśród Polskich Nagród Filmowych – Orłów, laurów Polskiej Akademii Filmowej.

Reżyser obsady Piotr Bartuszek przybliży arkana reżyserii obsady. Na czym polega jego praca? Jak wyglądają relacje pomiędzy poszczególnymi pionami artystycznymi? Jak wygląda organizacja doboru obsady? Gdzie kryją się pułapki? Na co trzeba zwracać uwagę? Oddzielimy fakty od mitów. Zaproszony gość podzieli się swoim doświadczeniem i omówi swoje najciekawsze wyzwania obsadowe. Na koniec postara się odpowiedzieć na najbardziej dziś nurtujące pytanie dotyczące zawodu reżysera obsady: czy autorzy obsady zasługują na festiwalowe nagrody?

 

Transmisja wydarzenia 05.06.2021 r., godz. 9:00

Wydarzenie tłumaczone na Polski Język Migowy

  

Piotr Bartuszek – mieszkający w Warszawie reżyser obsady. Studiował Historię Sztuki na Uniwersytecie Warszawskim. Po wielu zawodowych doświadczeniach i szukaniu własnej drogi związał swoją przyszłość z kinem. Pracował z francuską reżyserką Claire Denis (obsada do filmu “High Life”), z Francois Girardem (obsada do “The Song of Names”), Michaelem Glawoggerem (obsada do “Contact High”), Aleksandrem Sokurovem (obsada do “Fausta”), Tomaszem Wasilewskim (obsada filmu “United States of Love”), Janem p. Matuszynskim ( obsada serialu „Król“) i Anną Jadowską ( obsada filmu “Dzikie róże”). Mówi o sobie że jest nieco staroświecki. Rzadko zgadza się na kompromisy, nie uznaje półśrodków, wierzy w siłę talentu i ciężkiej pracy. Koneser kina lat 30. i 40., entuzjasta i wielbiciel aktorek Złotej Ery hollywoodzkiego kina. W wolnym czasie chadza po galeriach i muzeach, podróżuje, zajmuje się ogrodem… zdarza mu się wciąż przetańczyć całą noc. No dobrze, pół nocy. Piotr należy do Zarządu Europejskiej Sieci Casting Director Network, jest też członkiem Europejskiej Akademii Filmowej.